Skip to content
Kwasy omega-3, NNKT arrow Edukacja arrow Ciekawostki arrow Wzmocnienie i odporność
Wzmocnienie i odporność
  • WHO rekomenduje spożywanie tłustych ryb dwa razy w tygodniu, każdorazowo zapewniając spożycie 200-500 mg EPA+DHA, czyli 400-1000 mg tygodniowo.
  • Z badań Głównego Urzędu Statystycznego oraz z badania WOBASZ (wieloośrodkowe ogólnopolskie badanie stanu zdrowia ludności) wynika, że Polacy spożywają o połowę za mało ryb niż jest to zalecane.
  • Spożywamy coraz więcej izomerów trans, których głównym źródłem są produkty cukiernicze, czekoladowe, żywność typu 'fast food' oraz przekąski i chipsy. Ich nadmierne spożycie może powodować zaburzenie wchłaniania i syntezy długołańcuchowych, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych - w tym również kwasów omega-3. Ponadto podnoszą one poziom cholesterolu "złego" LDL, a obniżają poziom cholesterolu "dobrego" HDL.
  • Z badań przeprowadzonych przez Instytut Żywności i Żywienia wynika, że:
    - Polacy spożywają zbyt mało cynku, żelaza, wapnia, magnezu, witamin B1, B2, B6 oraz selenu
    - zbyt mało dostarczamy w diecie długołańcuchowych kwasów omega-3, co może prowadzić do zwiększonej tendencji do stanów zapalnych. Polacy rocznie spożywają średnio tylko 6,5 kg ryb zamiast zalecanych 11 kg
    - spożywamy zbyt dużo tłuszczów nasyconych i cholesterolu, a także sodu i fosforu
    - w badaniu stwierdzono nadwagę u 41% mężczyzn oraz 28,7% kobiet, a otyłość u 15,7% mężczyzn oraz 19,9% kobiet
    - emeryci, renciści i kobiety odżywiają się najgorzej.

   Źródła informacji:

  1. Szponar L. Badania Indywidualnego Spożycia Żywności i Stanu Odżywienia w Gospodarstwach Domowych IŻŻ 2003
  2. Włodarek L. Znaczenie selenu dla zdrowia człowieka Żywienie człowieka i metabolizm 2006;XXXIII(3):236-241
  3. Yellon D. Omega-3 polyunsaturated fatty acids: mechanisms and clinical applications explored Br J Cardiol 11(1):16-21, 2004
  4. Serwis: www.who.int 17.10.2008
  5. Das U.N. Folic acid and polyunsaturated fatty acids improve cognitive function and prevent depression, dementia, and Alzheimer's disease--but how and why? Prostaglandins Leukot Essent Fatty Acids. 2008 Jan;78(1):11-9
  6. Mojska H i wsp. Trans fatty acids in foods in Poland:Monitoring study. Żyw człow i metab 2006; 33(3):107-122. 
  7. Departament Statystyki Społecznej GUS Warunki życia ludności Polski w latach 2004-2005
  8. Parekh N. Association Between Vitamin D and Age-Related Macular Degeneration in the Third National Health and Nutrition Examination Survey, 1988 Through 1994 Arch Ophthalmol. 2007;125:661-669.
  9. Cangemi F.E. TOZAL Study: An open case control study of an oral antioxidant and omega-3 supplement for dry AMD BMC Ophthalmol. 2007 Feb 26;7:3 
  10. Gersch C.D. Influence of supplementary vitamins, minerals and essential fatty acids on the antisocial behaviour of young adult prisoners. Randomised, placebo-controlled trial Br J Psychiatry 2002;181: 22-28
 
 

Są dowody na pozytywny wpływ suplementacji olejem rybim i olejem z ogórecznika przy rzs

więcej ›››

Same kwasy omega- 3 wpływają na obniżenie trójglicerydów ale nie obniżając LDL!!! Natomiast omega-3 w połączeniu z czosnkiem nie tylko obniża znacznie poziom trójglicerydów, ale także znacznie obniża poziom LDL!!!

 

 

O firmie | Preparataty | Faq | Edukacja | Rozrywka | Kontakt |Dla lekarzy i farmaceutów | Nota prawna

Omega Cardio + czosnek | Omega Forte | Omega Artre | Omega Provita | Alfa & Omega Junior

Copyright © 2008 Nutropharma.pl